söndag 30 augusti 2009

Att skriva dagen efter kvällen före...



Hejsan hoppsan!

Ja igår blev det som sagt fest hos Sarisen.
Och kanske lite för mycket drinkar...

Sen kom Tequilan fram.
Jo, jag VET att jag borde veta bättre.
Men det gjorde jag inte och tur var väl det, för åh vad roligt vi hade!

Skrattade så att magen riktigt gjorde ont i morse när jag trippelitropp-hoppade över vattenpölarna och försökte att ignorera huvudvärken...

Väl på jobbet...

En smoothie med banan, hallon och grekisk yoghurt var det första som slank ner i magen.
Serverade en man vin och han hade inte riktigt samma syn som mig om alkohol-lagen.
Bad honom avlägsna sig och då fick jag en knuff tillbaka.
Tog tag i hans flaska för att gå bort och då riktar han in ett snyggt slag på mig.

Modigt.

Stora starka karl som inte vet vart gränsen går.
Ringde givetvis polisen som aldrig tycktes komma...(kändes så)
Men men, kom gjorde dom och i finkan sitter nu vår törstiga vän.
Snäll farbror Polis ( snygg kille i 30-års åldern) pratade med mig och lugnande mig lite medans jag beskrev div. detaljer.


Ja usch det är väl baksidan i restaurangbranchen.
Det kan inte alltid vara kul och perfekt antar jag.

Nu blir det att slappa BIG time i soffan och om jag orkar traskar jag ner och beställer lite sushi sen.

1 kommentar: