måndag 17 augusti 2009

Att planera...



Nu har jag kommit tillbaka hem för ett par dagar.
Har bytat ut lata dagar i soffan med filmer och cola mot min egen soffa och laptop.
Färska tomater mot grekiska oliver.
Dans i köket mot att bara lyssna.
Denna är det svårt att inte må bra av tex...

Jag tror att jag ska kidnappa mina släktingar så att jag kan få ha huset för mig själv alltid.
Jag tror inte riktigt alla förstår hur skönt det är att bara vara...
Att veta att storstads-pulsen är så nära men att skogen och lugnet ligger tätt inpå.
Hur ett hus med minnen från förr blandas så bra med hur man lever nu.
Jordgubbs-saften är utbytt mot vuxendricka.
Flygande Jacob mot grillat.
Men vet ni?

Det passar precis lika bra.
På torsdag flyr jag fältet igen för en långweekend.
Det kommer bli mysigt och kramar.
Grillkvällar och ett besök på en medeltida fästning förhoppningsvis.
Fröken Ebba med bihang hoppas jag kikar förbi.

I bilen förrut kom en låt som var så klockren min vän långt norrut.
Herr bruna ögon får denna ikväll.

Enjoy!

Ha en skön kväll fina läsare så ska jag fortsätta smutta på det röda vinet som så enkelt retar min fantasi mot vita stränder, heta maträtter, svala kvällar med cigarettrök och ljud från restauranger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar