torsdag 13 augusti 2009

Att ångra sig...



Tanken var att ta en dusch, göra sig iordning och trippa ner i klickeliklack skor och ta en fika på stan.

Men...

Det åskar och regnar så mycket så att Amazonas djungler skulle bli avundsjuka.
Det haglar iskorn stora som sockerbitar.
I alla fall kändes det så när jag smög ut på balkongen med täcket runt mig för att stänga fönstren.
Kom på att en av mina katt-herrar spenderat natten utomhus och fick nabbt på mig kläder och en sjal som var tänk att skydda iaf lite för regnet.

Nej då.
Ingen katt som behagade dyka upp.
Vet inte ens om min ljusa röst hördes där i stormen.

Så, nu värker det i mamma-hjärtat.
Bara en katt som sover sött i soffan bredvid mig.
Får försöka igen om en stund.

Nu blir det istället film...


För visst ska man inte duscha när det åskar ute?
Tycker mig höra mammas ord där i bakhuvudet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar