onsdag 26 augusti 2009

Att längta...



Åh en hel vecka har jag längtat!
Nu börjar the bachelorette snart!
Och snääälla välj Jesse så kanske detta leendet jag har på läpparna blir ännu större!
Haha vad härligt det är att vara tjej!


Dagen har spenderats på jobbet och även idag blev det övertid.
Efter det blev det en underbar promenad hem i vackert höstväder.
Hittade en perfekt utländsk butik fullproppad med godsaker jag inte ens vågar uttala.
Men, bläckfisk, räkchips, galang-galang och örter jag aldrig sett innan fyllda till brädden i kyldiskarna!

Underbart...
Som kock tror jag att man kan gå i sådana affärer en hel dag.
Som Mig själv, intresserad av andra kulturer- är svaret likadant.
Kom iaf hem med en krydda till kyckling, lite sweet & sour style.


Efter en supersnabb wook och lite klädbyten blev det bio.
Film ska ses i en stor salong och inte i lilla stan men men...
Filmen var precis i min smak.
Inglourious bastards med mr Depp.


I söndags blev det en film jag hade dissat i förväg.
Är det svenskt måste det vara Bergman.
Män som hatar kvinnor är en film som sitter i några dagar i huvudet.
Riktigt bra film med duktiga skådespelare.
Och ännu bättre- del nummer två kommer på bio den 18:e september!

Men, nu är det shhhh och ge mig en kall dricka!

Sätt på kanal 5 people!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar