söndag 9 augusti 2009

Att få semester...



Ja nu kommer äntligen resultatet av månaders slit och tidiga mornar.

2 veckor av lata mornar i sängen, kvällspromenader i stora staden, lite äventyr och mys.
Denna veckan har varit galen, därav den snåla uppdateringen.
Hoppas att Ni har klarat er iaf.
Tolvtimmars pass varje dag och mycket folkmusik, törstiga öl-gäster och mycket mat har stått på schemat.

Jag gillar när det blir sådär mycket att göra att man nästan sliter av sig håret...
För på vårat jobb händer det såpass sällan att man kan se charmen med det.

Fulla tyskar som envisas med att tala sitt eget språk, charmiga engelskmän som försökte bjuda ut mig efter jag slutat och vanliga herderliga svenskar som blommade ut lite extra av tonerna av nyckelharpa och varma kvällar.
Fick tillochmed prata lite med en känd musikal-artist och skådespelare.
Mycket trevlig kille som var mycket kortare än vad tv visar...


Men, nu är det som sagt semester och jag ska ta mig ett glas iskall fanta.
Det är vardagslyx en söndags eftermiddag.
Planerna var att ta tåget söderut idag men det blir inte så.

Tråkigt.

Många saker jag saknar men det får bli snart.

I morgon om jag får bestämma...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar