torsdag 13 augusti 2009

Att se fram emot något...



Jag har länge pratat med någon online.

Tänk vad praktiskt internet är, en kille från Peru, en flicka från Bangalore eller en kvinna från Karlstad.
Alla är bara en knapptryckning ifrån mig.
Nu var det dock en tjej, ung kvinna i sina bästa år jag fallit för.
Vi har nog, när jag tänker efter, pratat i flera år.

Ibland oftare och ibland mer sällan.
Men, vill man prata, skratta eller ha en "axel" att gråta ut mot finns hon där.
Hon skrev om mig i hennes blogg..
Jag hade öppnat hennes värld till riktig musik.
Inte konstigt att man blir rörd över tjejen!

Musik och dans är otroligt viktigt för mig och nu smäller det snart kära läsare!
Vi ska träffas.
En date.
Weekend i stora staden och ni skulle bara veta hur höga förväntningarna är i rump-skak, höft-vrickningar, sexiga danssteg och flirtande hela natten till ljuva heta toner av varma länder.
En drink på mysiga tapas-restaurangen, lite mat på den charmiga restaurangen med dom snygga servitörerna och en hel natt av reggaeton.

Det kommer bli väldigt bra.

En annan sak man kan se fram emot är vänner från förr.
Olika saker gör att man kommer ifrån varrandra.
Flytt, jobb eller förhållanden.
Ibland är det bråk och sårade känslor.
Nu är han tillbaka i mitt liv på ett eller annat sätt och vet ni, det känns helt okej.

Det kommer bli bra.
Det kommer att bli mera dans, gitarr-spel och skratt med mr.bruna ögon.

Välkommen tillbaka A.

1 kommentar:

  1. Men kära hjärtanes, jag blir alldeles tårögd, på riktigt alltså... Klart vi ska dans, yep yep!!

    // Den unga kvinnan i sina bästa år ... =)

    SvaraRadera