måndag 31 augusti 2009

Att byta svamp mot tea...



Ja det blev en lunch på stan med Sara tidigare idag.

Ville testa det nya stället med de "skrikiga" färgerna som en hade sagt.
Helt okey GI-macka med tonfisk och sallad.
Fick pratat pojkar...
Dumma pojkar, unga pojkar och bra pojkar.
Vi fick med det mesta tror jag under dom 2 timmarna vi slurplade tea och varm choklad.


Regnet började dugga ner från den gråa himlen och vi tog skydd inne i på Vero Moda.
Fick provat en fin ljusgrå kofta som jag nog köper köpa.

Tog bilen till staden vid kusten och mina föräldrar.
Skulle bli en eftermiddag i skog och mark för att leta kantareller.
Älskar att gå i skogen och bara vara.
När det doftar mossa, kåda och våta löv.

Men...regnet som innan duggade så fint hade nu förvandlats till ösregn.

Så, det fick bli att stanna inomhus och äta underbart grillat lamm och surpla rödvin tillsammans med familjen och lillebror.
Tog min plats i köket för att snabbt mixa ihop en variant av hummus.
Kikärtor
Persilja
Olja
Citronsaft
Salt
Kummin
Koriander

Mixa-Klart!
Nu är det sovadax tror jag och en tidig dag imorgon!
Kanske blir det bio oxå i Göteborg.
I hope so!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar