söndag 15 november 2009

Att vara prinsessa för en dag...



Imorgon ska jag till ett slott i utkanten av stora staden.

Ett fint slott där det kanske har bott en prins.
Men, tyvärr ska jag inte flanera runt i vackra klänningar som släpar, dricka kall champagne eller knäppa med fingrarna åt tjänstefolket.

Nej då.
Jag skall göra en praktikdag!
Och jag hoppas att det blir precis sånt som jag älskar.

Finlir av hög klass.
Små konstverk av råvaror, snitsiga hack med stora kniven och att få se och lära av dom som kan och varit med mer än jag själv.
Ska bli väldigt roligt!

Nu ska jag slänga upp tvätten som nästan inte blev av förrut- då maskinen såklart ska krångla!
Jag hade så fint slängt in mina kock-kläder när maskinen bara står där och tittar på mig.
Inte ett ljud.

Hmm...
Vad gör då en tjej i sin bästa ålder?
Jo man ber självklart om hjälp av de manliga i huset.
Med en ledsen valp-blick och med rufsiga flätor var dom inte sena med att lägga sig på golvet och banka lite under maskinen..så som bara medelålders män kan.
Jag spelade självklart med och ett och annat; men guud vad bra att du var här, slank ur mig lika lätt som maskinen kom igång igen.

Man är ju inte dum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar