söndag 22 november 2009

Att ha inflyttningsfest...

Åh vilken bra och rolig helg jag har haft!

Först blev det en underhållande kväll i göteborg på fredagen.
3-rätters med tillhörande 4 vinglas.
Och jag vet att man kanske inte ska dricka 4 glas vin efter 3 veckor med soppor...
Men jag som, enligt mig själv iaf, kan en del om viner och gärna lär mig nytt, blev imponerad.

En mustig Zinfandel innan maten, lite vitt från Portugal och ett dessertvin som doftade så som jag antar att det gör i Grekland på kvällen.
Carpaccio på rå havskräfta, blodig oxfilé och en körsbärs-sorbet var min meny pga. allergier.
Väldigt mumsigt och trevligt sällskap vid mitt bord!

Efter middag var det dags för The Producers- Det våras för Hitler.
Och jag kan erkänna att jag kanske hellre lägger 3 timmar på en nattklubb eller en konsert, men det var helt okey och skådespelarna var väldigt duktiga.
En sång som fastnade hette något med "det är möjligt..." och Sara kommer nog få höra denna både en och två gånger i köket med käcka toner.

Gårdagen då...
Först 8 timmar på jobbet som var helt galna!
Så otroligt mycket folk och personal som var felplacerad så den glömmer vi...
Men, efter det var det dax för inflyttningsfest!
Mycket roligare än att jobba.
Fick ett litet glas vitt medans jag fixade och trixade med lite smårätter, sminkade mig och stylade hår.
De flesta av mina fina vänner kom och jag blev så glad för de perfekta presenterna!
Alla som känner mig vet att jag inte ens kan titta på en blomma utan att den dör, så jag fick presenter i flytande form istället!
Bubbel, rött och vitt i en perfekt blandning.
Och söta Petra hade komponerat ihop en liten påse med Jag-saker.
Tvål med rosdoft, en bok om konst, linne-påse som luktar lavendel och ett vackert ljus.
Sara hade blandat ihop en rocky-road som åts upp snabbt!

Tack alla som kom och tack för alla fina presenter!

Det blev en tripp ner på stan och redan där gick det väl utför...
Fast på ett roligt sätt såklart.
Vad annat kan det bli efter 6 glas vin?
(Inte bara jag som var lite på lyset, för Sara var bergsäker på att ankor hade minst 3 ben..gärna fyra för annars hade dom ingen balans)
Haha...

Dansade så att fötterna värkte och när DJ:n lyssnade på min önskan om denna låten var lyckan gjord!
En perfekt låt att skaka höfterna till med en snygg kille på dansgolvet.
En väldigt bra helg med andra ord.

Jag bjuder på lite bilder här nedanför...

Och, har jag berättat om min nya kille?
En hårig liten sak som charmar alla som kommer i hans väg.
12 veckor gammal och orange.
Gusten heter han och är en norsk skogskatt som numera delar min vindsvåning.
Han är det sötaste jag sett och så otroligt kelig & snäll.

Mammas älskling!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar