måndag 16 november 2009

Att önska...



Idag var jag uppe med tuppen och kastades in i en väntande bil.

Ner till Göteborg och ja.. kanske åkte vi lite galet.
Men det är ju kul att se lite ställen man inte skulle sett annars...

Vi kom iaf fram precis i tid till slottet och fick börja med en rundvandring.
Det sägs att det spökar i ett rum...
Med lite gåshud på armarna sprang jag ner till bottenvåningen och frågade om dom inte hade en vinkällare.

Visst hade dom det!

Mina fingrar gled över de dammiga hyllorna och ögonen spärrades upp lite extra när dom kom till bubblet.
Riktigt fin champagne bredvid ekologiska viner är inte fy skam!

Sen blev det frukost med personalen och underbart vörtbröd med lingon.
Fick snabbt bytt om och slängdes in i köket där 4 killar redan förberedde lunchen.
Färsk rosmarin i köket, en utsikt över trädgården och ändå lite skeptiska blickar mot mig.
Hej och hå, har ni aldrig sett en tjej-kock med blondt hår och en aning smink förrut?
Jodå, det gick bra och efter rödbets-kok, olje-dressingar och rostade tomater var det dags för lunch.

Som tyvärr lovade mer än vad som bjöds...

Kallt.
Tråkigt.
Synd.

Men det är alltid roligt att "komma ut" och få lite inspiration.
Träffa andra kockar som tänker på ett annat sätt.

Stackars Sara ska upp vid fem snåret imorgon för samma utbildning.
Hu jeda mig.

1 kommentar:

  1. ...ja vad är en bal på slottet? Eller tisslande i dess kök?

    SvaraRadera