söndag 8 november 2009

Att catcha upp...





Hej fina läsare!


Och hej till M som tydligen också läser och sneglar här ibland.
Jag och M går way back.
Samma huvudbonader när man var liten, bygga kojor och leka med lego.
Samma klass från liten till stor.
Efter några år sena nätter vid vattnet, kortspel, cider.
Bara bra minnen av fina Marcus.
Så-välkommen till Dig och nu fortsätter vi.

Ja, det har varit så väldigt mycket jobb och övertid så jag har helt enkelt inte orkat blogga.
Men, nu blir det andra bullar (eller, inte bullar för det äter jag ju inte) men ni fattar vad jag menar.

Snön kom och försvann.
Den bara flirtade lite med de modiga löven som klamrar sig fast vid grenarna.
Regn i luften hela veckan och riktigt höst-mysigt.
Precis som jag vill ha det.

För visst är det något speciellt att komma hem till den mörka lägenheten, tända alla värmeljus som så strategiskt är utplacerade, sätta på en kopp tea (från fina P) och bara njuta?
Det blev lite ljus när vi var på IKEA sist, kanske lite jul-ig känsla men doften är helt underbar!

Var duktig och vuxen och anmälde rätt och riktiga kontonummer.
Det resulterade i att fler räkningar drogs som inte skulle dras riktigt ännu.
Så, ett sms till mamma hoppas jag räddar mat-situationen denna månaden.

Precis som i låten.
Bara 3 soppor/shaker per dag och träning.
Inget fusk!

Det går bra, det flyter och det känns inte alls som något problem att hålla på i 2 veckor till.
Sen blir det en paus på 4 dagar, det ska ju bli lite kickoff med jobb, inflyttningsfest och lite luciabak.
Tänkte slå ihop allt under en helg, bara för att man då kan äta tillsammans och mysa lite extra.
Och jag ska inte sticka under stol med att det kommer bli en eller två Mojitos den helgen.

Sen soppor i 3 veckor till fram till jul.

Inget i världen får mig att missa pappas äggost eller mammas sill/lax på julbordet.
Måste ta min favorit i Paradisasken också.
Det känns som att det kommer gå så bra så!

Men det är ju så socialt det här med mat.
Man lagar den tilsammans, fikar, äter framför tv:n eller bjuder hem folk.
Det är lite av ett socialt handikapp nu några veckor.
Haha, och det blir inte enklare av att vara kock och behöva smaka på såser,kött,fisk och you name it ungefär 50 grg per dag, för att sedan spotta ut det!

Söta Sara har varit i dalsland hela helgen så jag har fått leka med andra istället.
Bra sällskap i soffan framför läskig skräckfilm, på promenad och idol.
Varför ska finalen vara så sent,jag sonmar alltid innan det är klart.

Nu blir det att softa, prata lite med några favoritkillar på msn och plocka lite innan John Blund kommer.
Imorgon blir det finbesök av familjen och fira pappsen.
Lasagne med het tomatsallad & Gino till dessert.



Underbar kvinna med en mycket speciell röst-
Har lyssnat på hennes sånger väldigt länge.
Sen jag var 13 kanske...
Passar perfekt i bakgrunden när man badar med bubblor.
När man gör sig iordning för en bio en vinterkväll...
Och, när man saknar någon.

Måste bara ge er en färsk bild på min lilla kattunge.
Han kommer om ett par veckor.


Jag tror det får bli Gus.
Gusten rättare sagt.
Visst passar det lilla herrn?















4 kommentarer:

  1. Några favoritkillar?? Jag är bara en Elli..

    SvaraRadera
  2. Haha...du har en delad första plats..
    förutom lillebror & pappsen!

    <3

    SvaraRadera
  3. jahajaa... å vart kommer jag på listan då? mmm..

    SvaraRadera
  4. du är väl på den delade förstaplatsen såklar??? daaaah <3

    SvaraRadera