söndag 29 november 2009

Att välkomna 1:a advent...





Ja efter där där lerinpackingen i fredags har det hunnits med en massa roligt!

Ledig helg betyder härliga sovmornar i en varm säng.
Lite nattliga promenader, prassel i biosalong och invigning av det nya cafét i stan.
Ett café som flirtar med 1900-talets början.
Röda tapeter, ekologiska drycker och underbar konst att vila mina blå på...

Julmarknad bjöds nere i "stan" , klappade fina hästen och jag fyndade 3 underbara Carl Larsson tavlor för endast...
Håll i er!
30:-
Som hittat och Katchiing!

Mamma, visst var det väl ekonomiskt?
Jag borrade och satte upp dem i köket pronto!
Carl Larsson är konst precis i min smak, romantiskt och lantligt.
Enkelt och nästan barnsligt men väldigt välgjort och spännande

Lilla Sara med sällskap var precis här på en skräckfilms-middag!
Det bjöds på bakpotatisar som jag gröpt ur, fyllt med kyckling, chili & grönsaker.
Detta rostades sedan på hög värme och toppades med ost och till det en sallad.

Efterrätt: Blåbär, blandade med grädde & creme fraiche...och maränger.
Enkelt & bra.

Filmen vi såg var Saw 6 och trots att Emil i Lönneberga skrämmer mig en aning så kan jag inte låta bli att älska Saw-filmerna!
Under en filt & med vännerna bredvid gick det smärtfritt.

Har jag sagt att budgivningen kommit igång?
130 000 mer än det första budet.
Hejja hejja och kom igen med en slant till!
70 000 till och jag kan andas ut en liten aning...

Imorgon ska jag använda min lena röst till en kollega.
Det skall planeras.
Tisslas och tasslas med Sara och jag hoppas på en riktigt rolig nyårshelg!
Men, ska locka 2 kollergor till byte av dagar först innan jag ens kan planera vad jag ska ha på mig...

Eller, vem försöker jag lura...vi tjejer vet precis vad vi ska ha på oss, vilka skor & smyckena är praktiskt taget redan framlagda och klara.
Nästan...

Lite bilder från senaste tiden...
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar