tisdag 17 november 2009

Att ligga i soffan...



Är precis vad jag gör nu.
Ganska trött men det är okej ändå, för ute blåser och stormar det.

Sådär höstligt, nästan på gränsen till vintrigt.
Med lite tända ljus här inne och Tracy Chapman i högtalarna är det inte helt fel.

Lite ensamt på jobbet idag utan Sara men det var fullt ös precis hela dagen med 4 praktikanter så det gick snabbt.
En av de yngsta kollegorna berättade att hon hade en bebis i magen.
Och, nu ska jag vara brutalt ärlig...

Idag var första gången jag kände mig gammal.

För, om man skall starta en familj redan vid 20, då ligger jag väldigt mycket efter.
Jag vill inte ens ha ett litet knytte nu men absolut innan jag blir 30.
Det är inte så värst långt kvar kom jag på.

Hur ska man hinna göra allt man vill innan det där fruktansvärda ålders-strecket alla fasar för?
Och vad händer om man inte är sugen då heller...

När jag var liten hade jag lagt upp en så bra plan för mitt liv:
Förlovad vid 20 (stämde)
Gift vid 23 (stämde, sen att det fick ett tråkigt slut är en annan sak)
Och barn vid 25 (nej...inte alls)

Jag vill göra mer saker för min skull först.
Mer resor, mer kvällar där man kan glömma att man är äldre än 20, mer champagne, mer av det mesta.

Låter det logiskt tro?

2 kommentarer:

  1. barn kommer när dom kommer. Planera inte för mycket lilla du. Och det är inte farligt att vara över 20 år. Oh nej då! Resa kan man. Champanja sig kan man. Precis när man vill dessutom. =*

    SvaraRadera
  2. Hej Gumman.
    30 tycker jag låter lite tidigt för barn. Mellan 30-35 låter mer rimligt... Då hinner du med precis allt du vill göra... NOT...
    Du vet att jag rest som en jojjo runt jorden.. och jag är mer sugen på att resa nu än när jag började... Ger mersmak ser du.. Samma sak med Champagnen.. ger mersmak... Så det är nog bara att acceptera att du aldrig kommer känna dig nöjd.. och då är det bara att ta allt som det kommer... Oroa dig inte... Det är när du inte letar som du hittar det...

    SvaraRadera