måndag 28 december 2009

Att koka lite tea...



Det är ett konstigt ljus ute.
Dimma & snö i luften.
Nästan full måne som skulle kunna beskrivas som guldig.
Lite trollskt sådär som det kan vara i granskogen bland vättar och troll.

La ut lite gamla kläder på en internet-auktion, ni vet, saker som man-aldrig-använder-men-inte-vill-kasta...
700:- katching in på mitt konto.
Jo jag tackar & bugar (niger).

Väldigt bra och ekonomiskt sätt att "bli av" med sina gamla trasor.
La ut lite fler saker som låg längre in i garderoben..hoppas på lite napp denna gången med!

Jobbardag idag och visst märktes det att ledigheten satt sina djupa klor i mig...
Speciellt när man tvingas gå ur den varma sängen och ut i tio isande minusgrader.
Is på vägen , is på vattnet och det kändes som is i lungorna.
Lugnt flow i bageriet, lite hallongrottor, nötkakor & potatisbröd.

En och annan "god fortsättning" till stammisarna.

Sällskapet kollar på ishockey nu...Och jag önskar ibland att jag ville bry mig.
Vilja vara intresserad av en puck, boll eller klot.
Men, det är inte så.. inte det minsta.
Jag själv gillar att simma, springa och varför inte en tur med badmintonracket...men, att se det på tv?

Nej tack.

Det finns bättre saker att titta på...
I maj kommer tex. andra filmen av Sex and the city.
Det mina vänner, är värt att vila sina ögon på!
Har fått en stor kopp tea...med honung i.
Det är vardagslyx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar