söndag 6 december 2009

Att sumera helgen...



Hej alla fina läsare!

Ja denna helgen kom och gick ganska snabbt och jag har haft så bra sällskap här hemma så bloggen fått vila en stund.
Även den kan behöva luta sig tillbaka, sätta upp fötterna på en pall och bara vara en stund.

Många övertidstimmar på jobbet men det har gått helt okej får jag säga.
Fredagen blev så kulturell & mysig den bara kan bli en decemberkväll...
En Julsaga av Charles Dickens.
Otroligt bra och även om jag kanske kunde replikerna utantill så är det något speciellt med att sitta nära skådespelare som så äkta lever sig in i sin roll som sockersöt flicka, vresig farbror eller varför inte forna julars ande?
När dom kommer så nära att man känner deras andetag, då är det allra bäst!

För att väga upp det kulturella sitter jag och småsneglar på Paradise Hotell nu..
En flicka vet hur man gör..det där med vågskålen ni vet?

Lördagen var planerad och klar.
Lite glögg och förfest hos rara Anders, så fort jag hade kommit hem från jobbet.
Sen en stor privatfest nere vid vattnet bland gamla hus.
Slitz-tjejer skulle finnas där och jag hörde allt glädjen i mina killkompisars röster.
Kläderna utvalda, lösfransar lite fake för att få det sådär bra som killarna tror är naturligt.
Men, det fick bli en hemmakväll framför Robinson istället eftersom mitt sällskap blev sjuk och krasslig, ni vet sådär som bara killar kan bli.
Och, en fest kommer alltid tillbaka så det var ingen större uppoffring att ta hand om honom istället.

Imorgon blir det tjejdag i stora staden.
Det ska handlas klänningar och julklappar sa Sara.
Visst!
Jag tänker inte säga emot så kl 11:00 kör vi silvriga volvon och tar en heldag!


Lite blandade bilder från nu & förr kommer här












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar