onsdag 23 december 2009

Att få mera klappar...



Åh jag älskar verkligen detta huset jag bor i.

Så underbara damer som bor på våningarna under mig.
Alltid med äkta leenden och kramar.
Idag bjöd en av dom in mig på kaffe, och visst fick lilla Gus följa med!
Hoho, vad dom kelade med varrandra medans jag så gärna delade med mig av äggost-recept och skvaller.

När jag trippade upp till mig igen så låg det en så söt liten klapp utanför min dörr - från den andra grannfrun.
Så bortskämd jag blir!

Idag har jag varit på stora köpcentrat och inhandlat det allra sista.
Äggosten står i kylen, julgodis är fint inslagna, saffranspäron kokta och lagt i glasburkar och köttbullarna är små och färdigrullande.

Nu tycker jag att jag förtjänar en liten paus och en kopp choklad!

1 kommentar:

  1. och den stora frågan är... Hur får man köttbullarna runda och inte platta?

    SvaraRadera