söndag 13 december 2009

Att ha ljus i sin krona...

Så mörk är natten i midvintertid...
Men se, då nalkas Lucia.

Ja idag var det iskristaller i träden och blanka gator längs med de gamla husen i staden där jag bor.
Utrustad med tjock halsduk stickad av mamma, vantar och halsband av pärlor begav jag mig ned till stora kyrkan där det inte bara var jag som hade samma tanke.
En tanke om lite ljus, gåshud av vackra stämmor och få sjunga de gamla jul-psalmerna som sitter inristade i hjärtat.

En proppfull kyrka och lite till men jag fick plats bredvid en söt farbror som minsan kunde ta ton!
Ja fina toner till "Hosianna" och "Nu tändas tusen juleljus".
Lucian var blond som sig bör i detta nordliga land och tärnorna var många!
Tog mig en jogging-tur igår på gator jag inte varit på innan och idag blev det en sen promenad ner mot stan för att lämna av trevligt sällskap som skulle till staden bredvid.

Det är så kallt nu på kvällarna att en halvtimma fick räcka innan kinderna blir allt för röda.
Lite glögg för att värma själen slank ner fint framför tv:n och med Gusten liggandes på magen och kurra kunde inte helgen avslutas bättre.

Lite bilder kommer här...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar