fredag 1 januari 2010

Att skåla in det nya...

Ja mina kära vänner, då var det 2010.
Alla andra bloggar har "års-resumé" men jag vet inte riktigt hur mkt jag eg vill minnas från 2009.
Mycket var hemskt, tråkigt och dåligt.
Annat var roligt, lärorikt och mysigt.
Hur som helst så blickar jag istället framåt och vet att det eg inte kan bli så mycket värre utan bara bättre.
Nog om det och mer om senaste dagarna...
Lite jobb på självaste nyårsafton innan det var dax för matinköp, lite finlir hemma,
fina klänningen, de nya smyckena och klirrande glas och det bästa som finns- Champagne!
Det blev 2-rätters med mina vänner.
Fetaost & soltorkade tomater-fyllda kycklingfiléer med rostad potatis och tomatcremé.
Soyaglass täckt med rabarberkompott och maräng.
Lite glass au four helt enkelt.
Härliga samtalsämnen under middagen med vida gester och allvar i rösterna.
Framtidsdrömmar om egen restaurang med det där lilla extra.
Italienskt, äkta, närproducerat, linneduk, viner som man är stolt över och familje-känsla.
Guide Michelin-stjärnor.
Ja, för er som kanske inte är lika mat-tokiga som mig & mina vänner
låter det kanske inte som något speciellt.
Men tro mig, det är det!
När man hörde de välkända orden i "Ring klocka, ring..."
då klirrade det i glasen här och fylldes med honungsfärgat bubbel
från självaste Champagne-distriktet.
Ett måste tycker jag, tjejen som alltid har en flaska eller två hemma...
Efter kramar och skålande så blev det utsikt mot den svarta himmelen som snart fylldes med raketer i världens alla färger.
Mycket fint
.När klockan började närma sig halv sex på morgonen och man nästan
kunde ana en sol som kämpade sig upp bakom bergen, då var det inte svårt för mina blå att slocka.
En låång sovmorgon, som det är varje nyårsdag.
Vaknade vid tolv och slängde mig med en filt i soffan, sittandes i underkläderna och ringde efter pizza.
Precis som varje år.
Äter pizza en gång varje år och det är just idag.
Och halva grejen med den där pizzan är Victoria Secrets underklädes-show.
För då kan man sitta där och tråna efter juvelprydda trosor, vackra håruppsättningar och magiska kreationer på de snygga modellern.
Men, och ett stort men...
I år visade dom ingen show.
Det blev liksom inte samma sak utan det där.
Hmpf och suck.
Pizzan var inte lika god...
Här kommer iaf lite bilder från de senaste dagarna.











1 kommentar: