fredag 2 oktober 2009

Att plocka vild-äpplen...







När det börjar stiga i kvicksilvret och solen lyser sådär som det bara gör i oktober...
Ja då måste man bara ta en lång promenad.

Gick förbi en gammal kyrka anno 1600-tal, romantiska broar och grönsakstorg fyllda med svenska äpplen, små vindruvor från turkiet och honung från grekland.

Och just det, när jag gick förbi det fina äppleträdet som böjde sig så inbjudande kunde jag inte låta bli att sträcka mig lite extra, stå på tå och ta ett.
Visst får man göra så?

Nu när jag kikar ut genom fönstret anar man att det kommer bli lika vackert väder imorgon.

Hur jag kan se det?

Jo, det lärde mig min mormor när jag var liten.
Vi stod på hennes balkong en kväll och tittade när solen gick ned.
-Imorgon blir det vackert väder, sa hon.
-Hur kan du veta det, sa jag.
-Det ser man på himlen, när det är sådär rosa och fint, då blir det sol imorgon förstår du.

Så, jag litar på lilla mormor och tror att jag kan använda kjol imorgon i Stora staden.
En liten fågel viskade att det blir bio och restaurang också.
Tror även att bubbel i någon form och Corona kommer finnas med i bilden.
Härligt med långhelg!

Hoppas att Ni har det lika bra som jag.
Här kommer lite bilder jag tog under promenaden...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar