tisdag 20 oktober 2009

Att hitta saker...



Bakdag på jobbet idag.

Blåbär & kardemumma.
Äpple & kanel.

Och en puss!

Vad mer kan en flicka begära?

Efter mjöldamm och bakformar tog jag mig en sväng på stan.
En ny taklampa till köket inhandlades- modell superbillig.
Letade efter en vit filt att lägga i den mörka soffan som kommer som på beställning imorgon.
Får inte glömma att ta ut pengar till de stora starka flyttgubbarna...

Kom hem och nog anade jag det där som fanns bakom dörren.
Ett berg av disk.
Eller, kanske inte ett berg men ändå såpass mkt att jag blev lite trött.

Men!

Jag sneglade mot det där vita som är i samma höjd som skåpen.
Jag har ju en diskmaskin!
Även fast jag aldrig eller sällan nyttjat en sådan "onödig" pryl så fick jag igång den och vips och svush så var disken klar!
Och jag behövde inte lyfta ett finger.

Förlåt mamma, jag går över i det andra laget nu.
Vi som förstår att diskmaskin is the thing to have.

2 kommentarer:

  1. ..bakdag och puss?
    /la receptionista!

    SvaraRadera
  2. yes madam. bakdag och puss aV den där blonda i köket ;-)
    Snart blir det vinkväll hemma hos mig!


    //Elinore

    SvaraRadera