onsdag 24 februari 2010

Att vakna av en spinnande kattunge...


Ja även fast jag har sovmorgon idag då jag jobbar kvällspasset, kunde jag inte motstå Gustens charmiga försök att få mig att gå upp...

Först kurrar han lite lågt, trampar på magen, och lägger sin under hakan.
När inte det fungerar så biter han mig i håret.
Man kan nästan tro att han kurrar: Men kom igen nu morsan, jag är hungrig!!

Så, halv nio steg jag upp till strålande solsken utanför fönstret.
Sängen är bäddad, köket är rent och hela lägenheten dammsugen.
Kommer kännas skönt när man kommer hem ikväll och man inte har något man måste göra.

Mamma hade varit stolt.

Nu ska jag betala en sista räkning, för visst vann jag det fina vägg-orden på tradera!
Och en ännu roligare grej är att jag la ut en vas som jag hittat för ett tag sedan i den gamla lägenheten.
Efter fem minuter hade jag sålt den- för 500 kronor.

Det Ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar