torsdag 18 februari 2010

Att göra det man är bra på...


Nu är det snart fredag!

Och det betyder....fredagsmys, gärna i form av den där reklamsången Ni vet...
Na na na na na na...

Lillebror väckte mig (2 gånger faktiskt) den här veckan och ville försäkra sig om att han blev mätt om han kikade förbi imorgon.
Klart han blir.
Om det är någon jag allra helst lagar mat till är det han.
Så efter jobbet idag svängde jag ihop en mörk chokladkaka som nu står och svalnar på köksbänken.
Den kommer få sällskap av lättvispad grädde.

Sen blir det Nasi Goreng- Kinesisk pytt i panna skulle man kunna säga.

Jag gör min såhär:


Kokt, avsvalnat ris steks tillsammans med köttfärs, pressad vitlök, starka kryddor tex curry med chili.
Massa grönsaker, gärna den färdiga fryspåsen med ärtor,paprika & majs.
När allt börjar se klart ut slänger jag ner lite mango chutney och utblandad kycklingbuljong som får reducera ner en liten stund.

Servera med soya-sås, gräddfil eller cocos & russin.

Efter familjen varit här kommer Baby och gör mig sällskap.
Kanske en bio, om man vågar sig ut i snöstormen vill säga.
Annars är en film hemma i soffan, en stor skål med popcorn & gröna vindruvor och en filt inte helt fel heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar