måndag 22 februari 2010

Att ligga steget före...




Jahopp!

Ännu en dag med snödrivor, hala vägar och kallt.
Det börjar bli tjatigt detta...tycker ni inte?

För, det är lite konstigt det där men på sommaren blir det inte tjatigt att skriva "Idag var vi på stranden, det var 30 grader, en iskall cider på uteserveringen..."
Kanske beror det på att folk i allmänhet är lite öppnare, gladare och svårare att få "tjatiga" när det just är 30 grader?


Efter en dag med väldigt klassisk mat på jobbet skuttade jag hem och här sitter jag nu i soffan.
Gusten ligger på min axel, en varm kopp tea står på tv-bordet och Oscars kofta värmer inte riktigt så mycket som jag vill.
Alla räkningar är inlagda och väntar på den 27:e då de ska försvinna in i internet-etern.
Tvätten går så fint runt, runt nere i källaren och jag ska strax trippa ner och hämta den.

La ett bud på Tradera förrut.

Jag har letat och letat efter en "Välkommen" skylt som går i min stil men jag hittar ingenting.
Chabby chic, vitt, lite kantstött, snirkligt kanske...
Men jag hittade en fin väggdekoration som kommer sitta fint på den ljusa ytterdörren.

Om jag nu vinner den.
Det är ju det som är lite spännande, för man kan inte va helt säker!

En väggdekoration är bokstäver eller motiv som man liksom klistrar fast på väggen, möbeln eller vad det nu kan vara.
Man kan lätt ta bort den om man skulle tröttna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar