måndag 10 oktober 2011

Att hitta något vackert...



Det är inte speciellt ofta man stöter på en låt med lika vacker text som denna, på danska
som det så ofta är när jag får bestämma men jag är snäll och skriver en liten bit ur texten på svenska här under...


Josephine, det är namnet på Nicos lilla dotter,här är en bild på ditt barnbarn.
Hon har fått stora A i betyg och jag vet inte vem hon har det ifrån...

Det tog mig 29 år men nu förstår jag och jag har gjort det du bad mig om
-sjung pojk, bara sjung!
Kan du höra mig?

Jag sluter mina ögon och hör dig säga:
-Ta hand om mamma, Nicolaj och Marie.
Ja pappa, vi har det bra nu.

Och du behöver inte säga förlåt, för du har gjort mig till den är jag.
Lova mig att du aldrig ber om ursäkt, för du har gjort mig till den jag är.

Mamma jobbar fortfarande hårt, hon köper blommor till dig.
Hon sätter dem på din grav och det är så vackert där.

Mammas nya man är okej, han vet att du är hennes stora kärlek.
Men dom verkar lyckliga ihop...

Jag vet att du säger att det bara blir svart, men jag drömmer tror och hoppas
att vi ses på andra sidan.

//Rasmus Seebach skrev denna låten när hans pappa dog <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar