torsdag 7 april 2011

Att ha tur...




På torsdagar kan man fynda de vackraste små & stora ting i en butik i staden brevé...
Och i nästan ett år har jag suktat efter en kista som kostat bra mycket mer än vad man tycker är rimligt.
Idag blev den min för ynka 300:-
Ja den är sliten, lite kantstött och inte ens vit, men den är så vacker med sin slitna charm, påklistrade gamla vykort och trä-iga doft så den står fint i mitt hem nu.

På tisdag blir det Ullared och en av sakerna jag skulle inhandla var en golvlampa, modell vit.
Nu hittade jag en för 100:- som tidigare kostat 700:- så det vore dumt att inte ta med den hem.
Nu är det bara en fin lampskärm som saknas.
Men det är jag säker på att Gekås har mängder av i alla sorters storlekar och färger.

Hade jag kunnat flytta in i denna underbara fransk/danska butik hade jag gjort det - med glädje!

Jag önskar Er alla en trevlig torsdagskväll
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar