torsdag 18 mars 2010

Att inte veta när man ska sluta...

Jag fastnade framför tv:n...
Det händer inte speciellt ofta, då är det mer troligt att du hittar mig med näsan begravd i en bok.
Tanken var att jag skulle läsa i ett par timmar innan jag somnade.
Men, ska bara kika klart på ett inrednings-program där dom har hittat ett par som inte vet att "less is more"
Dom har pyntat sitt hem som en maräng, sockervadd, rysh-pysh...
Ja kalla det var Ni vill, hemskt är det iaf.
Min favoritstil kallas för Shabby Chic och det går ut på att använda lite romantiska, lantliga och mycket vita material.
Att det är lite kantstött är lite av charmen.
Jag håller på att inreda min vindsvåning i just denna stilen...
Vita kuddar med spetskant.
Gråa ljusstakar och hjärtan-på-tråd hängandes ur stenkrukor.
Gamla byråer med svartvita foton ståendes på...
Ja det börjar likna något i alla fall.
Ens hem ska ju spegla vem man är, och det där lantliga och i vissa fall barnsliga är nog jag.
Sen attsovrummet går i marocko-stil är en annan sak.
Men, varför kan man inte va lite delad?
Varfär kan man inte faschineras av orientens lyktor, samtidigt som vitmålade bord?
Eller tavlor med änglar vs. Ganesch från Indien...
Lite bilder på Shabby chic enligt mig kommer här:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar